ТЕМА. Логіко – математичні ігри з героями
улюблених мультфільмів
Мета: закріплювати навички кількісної та порядкової лічби
в прямому та зворотному порядку, вміння розв’язувати приклади на додавання та
віднімання в межах 10. Вправляти у встановленні відповідності між числом та
цифрою, закріплювати знання геометричних фігур. Закріпити назви днів тижня.
Розвивати логічне мислення під час розв’язування задач та геометричних
завдань; пам'ять, увагу, творчі здібності, зв’язне мовлення. Виховувати
інтерес до пізнавальної та логіко-математичної діяльності, впевненість у
своїх силах, цілеспрямованість, бажання доводити розпочату справу до кінця,
працювати в парах, групах.
Обладнання: персональний комп’ютер, фрагменти мультфільму
«Марія і Ведмідь», картки із завданнями, лінійки, набори геометричних фігур,
предметні малюнки, іграшки: Марія та Ведмідь, Кузьма, Міла,
Лунтик, яблука.
Хід
заняття
І.
Вступ
- Добрий день,
діти! Сьогодні у нас незвичне заняття, а особливе. Адже до нас
прийшло багато гостей. Давайте повернемось обличчям до гостей і ще
раз дружно привітаємось.
- А тепер доторкніться
долоньками зі своїм сусідом по парті, підтримайте та подаруйте почуття
впевненості .
-
Що ще ви подарували ви своєму сусіду?
- Посміхніться один
одному і мені, щоб наш клас сьогодні наповнився світлом, добротою та щастям.
ІІ. Оголошення теми
та завдань заняття.
Мотивація
навчальної діяльності
- Я знаю, що
ви розумні, кмітливі, винахідливі, вже багато знаєте, багато чого
навчилися, любите математику і я рада з вами співпрацювати. Отож
сьогодні на занятті ми багато чого повторимо з математики, пограємось та
позмагаємось. А також … Що це?
(Звучить пісня із
мультфільму «Марійка і Ведмідь»)
- Який мультик
нагадала вам ця музика?
- Назвіть його
мультиплікаційних героїв?
До нас на заняття поспішає ще один гість
- це Марійка, і не з порожніми руками. Якщо
будемо злагоджено та гарно працювати, розв’язуючи цікаві завдання, то в кінці
заняття від улюблених героїв отримаємо цей подарунок.
ІІІ. Основна
частина
– Зараз Марійка запрошує нас до
свого кінозалу. Увага на екран. Подивіться як Марійка хотіла стати
школяркою, а далі вона вам подасть цікаве запитання та завдання, яке
підготувала.
1
фрагмент (11серія 0.34 – 2.25)
1.Гра «Мозковий штурм»
– Де отримувала знання
Марійка?
– А ви де?
– Скільки днів у тижні школярі
ходять до школи?
– А скільки маємо вихідних?
2. Гра «Віднови послідовність»
– Якого дня тижня не вистачає?
– Неділя, понеділок, середа, четвер,
п’ятниця, субота (вівторок),
– Понеділок, вівторок, середа, п’ятниця,
субота, неділя (четвер).
- Назвати 5 та 6 , 3 та 2 дні
тижня
- Яка кількість днів у тижні?
(7)
- Повторимо наші улюблені
числа.
- Подивіться уважно
та запам’ятайте, який малюнок відповідає кожній цифрі?
Відеофрагмент
2
3. Вправа «Відповідність цифр
та предметів»
- Тепер повторимо
лічбу до десяти в прямому та зворотньому порядку.
4. Гра «Телефон» ( кожному учневі залежно від варіанта на вухо
кажу цифру, а діти передають тому, хто сидить позаду, збільшивши (зменшивши)
почуте число на 1 і т. д. Потім діти з останньої парти озвучують
отримане число, вчитель звіряє отримані результати).
- Діти, подивіться, хто сидить біля Марійки?
(Метелик)
- Пригадайте фрагмент мультфільму, як
Марійка гралась з метеликом?
3
фрагмент (1 серія 1. 30 – 1. 45)
5. Гра «Веселий метелик»
- Марійка грала з
метеликом, ми теж з ним пограємось. Але гра буде математична. На
дошці соняхи з відповідями до прикладів, які розміщені на
столі у вчителя. Учень підходить до столу,
бере будь-який приклад, розв’язує його і прикріплює метелика на результат.
- Крім прикладів у метелика є для вас
цікава задача.
6. Задача від
метелика
У Марійки є
подружки – Попелюшка, Білосніжка та Красуня. Дівчата напекли
пиріжків: одна дівчинка із суницями, друга – з вишнями, а третя з яблуками.
Наша героїня спостерігала за цим процесом, але не зрозуміла хто з чим напік?
Дівчинка помітила, що Красуня напекла пиріжків не з вишнями і не з
яблуками, а Попелюшка – не з вишнями. (Красуня із суницями, Попелюшка –із
яблуками, а Білосніжка – з вишнями)
Фізкультхвилинка (Руханка
«Дівчинка русява»)
- Марійка знову
запрошує вас до кінозалу. Та пропонує наступне завдання. Подивіться і
поясніть мені: чому Ведмідь був незадоволений відповідями Марії на уроці
математики.
4
фрагмент (11 серія 3. 29 – 4. 23)
- Чи
вміла насправді Марійка рахувати?
7. Гра «Яблука від
Ведмедя»
- Ось
вам на кожен ряд по яблуку з прикладами. Завдання
кожній парі якнайшвидше та правильно розв’язати приклад і передати яблуко
парі, котра сидить попереду вас. Виграє той ряд, який впорається з цим
завданням перший.
- А тепер самостійно складемо
приклади про яблучка та розв’яжемо їх в групах.
8. Об’єднання в
групи. Робота в групах «Рух по класу»
- Записати приклади на додавання та віднімання
кольором фломастера, який обрала група та перейти до наступного
пункту завдання, рухаючись по годинниковій стрілці.
- Марійка просить
вас розібратися із наступним завданням. Спочатку уважно подивіться, що збирав
Ведмідь.
5
фрагмент (19 серія 0. 30 – 0.43)
- Що збирав
Ведмідь?
- Скільки грибочків
ви нарахували?
- Що можете сказати
про це число?
9. Творча робота
над задачею
- Складіть
задачі. 1 ряд – на знаходження суми, 2 – на зменшення або
збільшення числа на кілька одиниць, 3 – на знаходження остачі. Але
в умові кожної задачі повинно бути число 8 та мова
має бути про гриби.
- Наступне завдання почуєте, коли
переглянете новий фрагмент мультфільму. І дасте відповідь на
запитання:
- Кого Марійка побачила на подвір”ї?
6
фрагмент (1 серія 0. 31 – 1. 01)
10. Робота з геометричним
матеріалом.
Скласти з
геометричних фігур щойно побачених тварин (робота у парах).
- Які геометричні
фігури використали? Як їх разом
називають?
- А чи використали
найбільшу фігуру?
- Тепер виміряйте довжину найбільшої її сторони.
- Яку мірку при цьому використаємо? І який
вимірювальний інструмент?
- Назвіть геометричні тіла, які знаєте.
- Уважно перегляньте наступний фрагмент, зверніть
увагу на предмети в ньому. Які геометричні тіла вони вам нагадали?
7 фрагмент (1 серія
1. 48 – 2.08)
ІV. Підсумок заняття
Ось і заняттю кінець!
Хто працював, той молодець!
Що сподобалось вам похваліться,
А що сумним було поділіться.
Вправа «Мікрофон»
- Я дуже рада, що вам не було сумно і ми впорались з
усіма завданнями. Отже, подарунок наш, відкриваємо пакунок від Марійки.
- До нової зустрічі в «Марійчиному
кінозалі» з новими героями мультфільмів і їхніми цікавими завданнями.
Список
літератури
1. Баєва Т.Ф. Інтелектуальні ігри та розваги для
молодших школярів. Математика: Навчально-методичний посібник –
Кам’янекць-Поділ.: Абетка, 2005 – 44 с.
2. Богданович М.В. Математика: підручник для 1 класу
загальноосвітніх навч. закл. / М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. К.: Генеза,
2012. – 160 с.
3. Богданович М.В. Математичні джерельця: Наук.-худож.
кн.: Для молодшого шкільного віку / Худож. О.Ф. Єременко. – К.: Веселка,
1988. – 168 с.
4. Митник О.Я. Сучасний урок у початкових класах. – К.,
1997. – 256 с.
Коваленко Н.В.,
вчитель початкових класів
загальноосвітньої
школи І – ІІІ ст. №6
|